יום שני, 3 באוגוסט 2015

לעזוב עבודה שאתה אוהב

מוזר לעזוב עבודה שאתה אוהב. יש לי אמרה לגבי תעסוקה שאני משתמש בה תמיד. ביום שאתה קם בבוקר ולא מתלהב ללכת לעבודה אתה צריך להתחיל לשלוח קורות חיים. וכך עשיתי לא פעם.
בכל שנותיי עזבתי מקום עבודה ותפקיד שאהבתי רק פעם אחת עד היום. התפקיד שעזבתי היה שוחק מאוד, בהנהלת החברה תמכו בהחלטה שלי ואני מצידי עזרתי להם להכשיר את המחליף שלי ברמה גבוהה. שמרנו על יחסים מאוד טובים עם כמה מחברי ההנהלה עד היום. אני יודע שזה לא כל כך נפוץ בשוק העבודה הישראלי.

זו הייתה עבודתי הקודמת ובעבודה הנוכחית התמונה שונה מעט אך לא לחלוטין. שוב מצאתי עבודה שאני אוהב. אחרי כמה הכשרות מקצועיות שהשלמתי לפני כשנה קיבלתי סוג של קידום בעבודה. הגדרת התפקיד לא השתנתה אבל דה פקטו התחלתי לעשות דברים חדשים ומעניינים שבאו לביטוי משמעותי גם בשכר. השנה החולפת הייתה מאוד מספקת מבחינה מקצועית מחד, אך מאידך ללא סיכוי להתקדם בזמן הקרוב. בכדי להמשיך ולהתקדם הייתי צריך להתפשר על כמה עקרונות ולהתחייב למבנה של עבודה במשמרות שאינו מתאים לי יותר.

בפוסט הזה http://galeugeneblog.blogspot.co.il/2015/08/5-9.html אני מדבר בהרחבה על כל עניין העבודה במשמרות ואני חושב שמי שעבד בעבר כך יוכל להזדהות, ובמיוחד מי שעוזב או עזב לאחרונה עבודה במשמרות.

אחרי, ובעקבות טיול בקנדה וארה"ב בחורף האחרון, נרשמתי ללימודי הסבה מקצועית בתחום ההיי טק. זה קרה בזכות קרובי משפחה ומכרה שכבר עוסקים בהיי טק. עכשיו, קצת אחרי שיאו של הקורס אני עומד להתחיל עבודה חדשה.
מקום העבודה הנוכחי שלי הוא מאוד לא רגיל. העבודה שלי היא עבודה טכנית הקשורה למטוסים. מצד אחד כל העובדים במחלקה ורבים מחוצה לה שמחים בשבילי. במרמור מעושה הם אומרים לי שזה מצוין שאני עוזב לסביבת עבודה טובה יותר, מפרגנים.
מצד שני, אין הרבה עובדים שעוזבים את העבודה ולא מתגעגעים לשדה התעופה ולמטוסים. גם האריג החברתי במחלקה מצוין. אין ספק שאתגעגע מאוד לרבים מהעובדים. בהתחשב בנסיבות, אני עוזב את העבודה עם תחושת מיצוי, אבל מבלי שקמתי יום אחד והרגשתי שאני כבר לא רוצה יותר לבוא. כבכל עבודה בשטח המעמסה מורגשת, במיוחד בקיץ, אך כאן המלנכוליה מתחילה עוד לפני שעזבתי. זמן קצר טרם העזיבה, ולמרות שעומס העבודה עולה עוד ועוד עד לשיא שאני עומד לפספס בעקבות עזיבתי, אני מרגיש שאני נהנה מהעבודה גם היום.
עם זאת, אני יכול לומר בכנות מוחלטת שמיציתי את עניין העבודה במשמרות.

אז איך עוזבים עבודה שאתה אוהב? בלב שלם. אם החלטת לעזוב כמו שהחלטתי אני, מצא עבודה מתאימה במקום. מצא את העבודה הבאה לפני שאתה עוזב את הנוכחית, וחפש אותה בזמנך הפנוי ולא במקום לעבוד. מצא מקום עבודה שהוא טוב יותר, מתאים לך יותר. כשתמצא מקום כזה, כנראה שהגיע הזמן לעזוב. אני אמנם אתגעגע למטוסים ולאנשים אבל חשוב לי יותר להתחיל להתקדם ולהתפתח בתחום שיכול להציע קריירה ארוכת טווח. ולכן, בעוד כמה ימים אני עוזב עבודה שאני אוהב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה